Gespeichert von Sebastian am 21. Juni 2005 - 23:56
(letzte Aktualisierung: 25. Oktober 2017 - 17:19)

Hier also der Text des Schwures mit Regieanweisungen:

Notizen vorher: König/schlagender Ritter läßt vorher die Gäste/Anwesenden für/gegen die Knappen sprechen. Er erklärt ihnen, warum die Zeremonie in der alten Sprache abgehalten wird. Außerdem klärt er sie darüber auf, daß man sich mit eventuellen Glückwünschen bitte bis zur Rückkehr der Ritter Zeit lassen solle. Auch die Schweigeperiode am Ende wird erklärt, mit der Begründung, daß dies für alle eine Gelegenheit sei, noch einmal in sich zu gehen und über die eigenen Schwüre und Taten nachzudenken.

King: “The burden is on me to test thy strenght and temper. (Ohrfeige durch den König) Thou have been deemed worthy to enter the circle of duty. Entering the circle thou wilst become a knight. If thou art to ever step out of the circle thou shalt be nothing, neither knight nor man. Now speak up squire”

Squire: ”My courage overcomes the fear of the burden of duty and the ghost of failure. With courage I enter the circle”

King:” Squire know the second duty to thy king!”

Squire: ”I stand in the circle with honesty. I will not bend or hide the truth (personal revelations: _____________________________)”

King:” Squire name thy third duty.”

Squire:” I am to protect the weak and shelter the needing. I am to be shield and guide in the name of the king.”

King:” Squire, the fourth duty to king and country shall now be known.”

Squire: ”Loyalty shall be my guide towards those above my station and my peers, as it is to guide my words and deeds towards those serving me and depending on me.”

King:” Now, Squire proclaim thy fifth duty, thy duty to the ladies.”

Squire: ”I am to protect the ladies’ honor as my own, and to be courteous to all the ladies I encounter. My voice be gentle and my manners without stain. Courtesy is my fifth duty of knighthood”

King:” Proceed the circle to the duties of faith, Squire. Name thy next duty.”

Squire:” Of the duties of faith I name Faith itself, that I should cling to it and never despair. Faith is my innermost treasure that can not be taken from me.”

King:” Squire, thy seventh duty, the second duty of faith shall now be heard.”

Squire:”I am but one man, dust in the eye of creation or history. I am not to judge my deeds or my station against the deeds or station of other men. Man I am and knight I`ll be. I am not more nor less. Modesty is the seventh duty of knighthood.”

King:”The next the eigth duty is asked of thee, Squire.”

Squire: ”Purity is duty and goal. I am now to leave behind whatever looms dark in my soul. (Personal confession about hidden grudges: _________________________________________) Now that what was dark is exposed to the light my heart is to stay pure as my third duty of faith, my 8th duty of knighthood.”

King:” Squire, tell thy King and liege of the fourth duty of faith, the ninth duty in the circle.”

Squire: ”I shall see a man as the man he is and shall deal unto him in neither word nor deed good or bad which he has not deserved. Patience will give me room and opportunity to be just to my fellow men. Justice is my fourth duty of faith.”

Squire:”And as knights we are to deal the justice of the king. Binding the duties of faith to the duties that are the duties to king and country. By this we close the cirle of duties.”

Squire ”We from now on stand in the circle duties and will never step out of its boundaries. We are but knights and if not knights we are nothing.”

King:” This is the weapon against which thou won`t defend. (right shoulder) If it brings honor. (left shoulder) Or harm! (hitting right shoulder)
Now rise (Sir ________________) and take possession of title, crest and sword.

Farben werden mit Sporen vom ausbildenden Ritter überreicht, das Schwert von jemand an des Königs Seite.

King:”Now leave, and be not seen again before you are clad in the colors that are yours. And on your your return there shall be joyful celebration! We here in the hall will contemplate our oaths, future and past, in silence until you return.”

Nachdem alle Ihre Farben erhalten haben (nicht gürten!!!) drehen sie sich gemeinsam um und verlassen den Saal. Später tauchen sie voll gekleidet wieder auf. Hier sind keine Glückwünsche angebracht, später sind sie jedoch erwünscht.

(c) 1997 Sebastian Kempkens. Keine Reproducktion oder Veröffentlichung ohne vorhgerige Genehmigung